dimarts, 23 de novembre del 2010

Comencem!

Sovint sembla que ser jove i menjar bé, bo i de qualitat és incompatible. Sembla que tot s'hagi de fer depressa i que com que mengem sucs de tetrabric sense sucre o melmelades de les que "es conceben com a menys prefabricades" per posar un exemple, ja estem cuidant la nostra alimentació sense parar a pensar que posant-hi una mica més de temps i ganes de fer-ho (és clar!) podem menjar molt millor i sa de veritat!

El que aniré posant en aquest blog no són pas receptes exòtiques ni grans exquisiteses sinó aquelles receptes i tècniques que sovint fan les padrines (o àvies com n'hi volgueu dir) i que molts (massa) joves ja no les fan (la vida ràpida i còmoda ens està fent perdre el plaer del bon menjar d'abans i d'ara) .

Moltes persones joves ens dediquem a fer manualitats i perquè no utilitzem la cuina com una manualitat més i a sobre ens serveix per menjar bé!? Jo sóc de les que prefereixo que no em donin pa del súper o enciam iceberg embasat i net o pits de pollastre en safata. Què hi farem... prefereixo un bon pa del forn "de veritat" del poble i un enciam meravella i un pollastre acabat de tallar a la carnisseria.

El meu objectiu, amb aquest blog doncs, és posar sobretot tècniques i no pas receptes (de receptes la xarxa ja en va plena!), és a dir, com fer els diferents llegums cuits o melmelades o conserves d'aliments que he aprés de la meva padrina o mare o d'algun llibre. I potser, de tant en tant, alguna recepta que altra.

Espero que sigui útil i si més no que serveixi per deixar escrits els bons consells que sempre em dóna la meva estimada padrineta!

Així que comencem!

4 comentaris:

  1. Ai que bé! A mi també m'encanta que t'encanti! Espero no defraudar-vos!

    Petons!

    ResponElimina
  2. compraba el cigrons de pot, perque sempre amb cadaben durs pel mol que els fes bullir.
    Gracies a tu he fet i he pugut menjar uns bons cigrons. Maria

    ResponElimina
  3. Iep! Què bé! Me n'alegro moltíssim Maria que hagis tingut èxit amb els cigrons!
    Si fas alguna altra recepta ja ens ho comentaràs!

    Salut!

    ResponElimina