divendres, 7 de gener del 2011

Salmó fumat (o més ben dit: Marinat!)

L'altre dia la peixatera, quan li vaig preguntar si tenia salmó fumat, em va respondre que no però que si volia me'l podia fer jo mateixa i que llavors ja no en compraria mai més de fet.

- Ostres! - vaig dir. I tant que m'interessa!

I he pensat, després d'haver-ho provat i haver obtingut un resultat fantàstic, que, com que en el fons es tracta d'una conserva i a sobre facilíssima de fer i, d'això és del que tracta aquest bloc, que us penjaria la recepta.

Així que aquí la teniu. Ingredients que ens faran falta:

- Salmó fresc preparat a filets (és a dir, sense l'aresta)
- Sal gruixuda
- Sucre

I mans a l'obra! Agafeu un recipient pla (una safata amb les vores altes o una carmenyola...) i aboqueu-hi, cobrint la base, un preparat de 3/4 de sal per 1/4 de sucre (prèviament ho haureu barrejat en un altre recipient). Un cop teniu tota la base coberta poseu-hi damunt els filets de salmó (amb la pell cara en sota. Però no té importància, és una qüestió estètica). I agafeu la resta del preparat de sal i sucre i cobriu completament tot el salmó (com si féssiu orada a la sal).
I ja està! Ho deixeu a la nevera 24 hores.
Un cop passades les hores treieu tota la sal i filetegeu el salmó que volgueu menjar a tallets ben fins.
La resta es conserva a la nevera dins un tàper, segons em diu la peixatera, fins i tot millor que el comprat preparat.

I bon profit! Unes torradetes amb mantega (no margarina!!!!!!!!!!!) amb aquest salmó quedaran delicioses i acomplint-se la premonició de la peixatera... no tornareu a comprar-ne més de preparat!

Apa, salut i bons aliments! I, sobretot, sabent el què mengem!

8 comentaris:

  1. Jo ja l'he provat i m'ha quedat força bé, però una altra vegada li treuré la pell.
    Això ho comento per què precisament aquesta part, on hi ha la pell, no em va quedar tan bé com la part de dalt. Crec que la pell es tan gruixuda que no va deixar penetrar las barreja de sal i sucre, i la textura era com de peix cru, en canvi a sobre que hi tocava directament va quedar bé.

    Petons.

    ResponElimina
  2. Jo el vaig fer amb la pell i no vaig apreciar aquesta diferència però per si un cas ja li ho preguntaré a la peixatera que potser ho fa i no m'ho va comentar.

    N'anem parlant.

    ResponElimina
  3. Ja ho hem probat...boníssim! Ho vaig fer a daus i amb una mica de salsa de soja...espectacular! us ho recomano molt!
    A, i ho vaig fer amb pell i no vaig notar diferència. Només que em va costar una mica de treure la pell, però suposo que és normal.

    ResponElimina
  4. Què bé! M'alegro que us estigui agradant! I mira que és fàcil de fer a sobre!

    mmmm... amb salsa de soja... bona idea!

    Per treure la pell jo ho faig posant el salmó amb la pell cap en sota i vaig passant el ganivet i estirant el salmó al mateix moment. D'aquesta manera, aprofitant que entre la pell i el peix pròpiament hi ha aquell greixet, la pell surt molt fàcilment.

    ResponElimina
  5. m'encanta el teu blog!!!
    és fantàstic
    (només que el què has fet no és salmó fumat, sinó és salmó marinat.....un detallet sense cap mena d'importància, perquè el resultat és bo, independentment del nom)

    ada parellada

    ResponElimina
  6. És veritat! Perquè en realitat de fumat (suposo que deu venir de fum) no en té res.
    Una vegada em van explicar com fer salmó marinat i si no ho recordo malament duia fonoll (no el vaig provar de fer mai)... deu ser una altra versió de marinat.

    Celebro que t'agradi, ja es veu que no sóc cuinera professional... però jo i els/les lectors/es et continuarem agraint els comentaris!

    Salut i gràcies pels aclariments!

    ResponElimina
  7. Hola feia dies que no entrava al blog. Una recepta suggerent per quan compri salmó. Salutacions.

    ResponElimina